HTML

Dr Halász Zsolt blogja

Össze-vissza gondolatok élet(em)ről, világról. Megérteni: világot, önmagamat.

Friss topikok

Linkblog

CSAK HÍMNEMŰEKNEK!

2008.02.17. 11:55 Dr Halász Zsolt Szekszárd

 

Megvolt a hétvégén Mr.Rolls-Royce. Ténylegesen ez a beceneve. Dúsgazdag, Magyarország talán legértékesebb autógyűjteményével. 80 db volt neki. Betegsége után leépítette. Építési vállalkozó. Különleges fajta. Mindig csak önmaga számára épít(ett) luxusvillákat Budán, amiket „kikönyörögtek” tőle – egyenként pár millió ……………..dollárért. 8x költözött…

Mára kb 30db oldtimere maradt. Csak Rolls, és Bentley – mert az a legjobb. (Ha én ezt előbb tudom, csakis azt veszek.) Megszállott. Ők viszik előre a világot! Még a lányát is autóról nevezte el: Mercedes. Azért járatta Oxfordba, hogy tökéletes angoljával segítsen neki autóalkatrészeket felkutatni.

Csak a 2 legérdekesebbről. Maharadzsa-Rolls. 7-et építettek belőlük indiai mahardzsáknak 1930 körül, speciális felszereléssel: éjszakai tigrisvadászathoz, dzsungeltúrához. 2 van belőlük mára a világon. 1 millió EUR, ebből egy Bp-en. Egyébként egy kanadai mocsárból emeltette ki, hozatta ide annakidején.

A Luis-Rolls-Royce-a sem túl égő ( Luis=Napkirály): pár db épült a 1930-as években. Rokokó komód van benne; 24 karátos arannyal bevont kilincsek; a Rolls-Royce gyárból egy mérnök csempészte ki mostanság a ’30-as évek óta meglévő eredeti gobelin terveket – mert a plafon, az ülések, az ajtók, újrakészült, az eredetivel megegyező gobelin-szőtteseit 4 asszony csinálta éjjel-nappal 5 hónapon át. New-Yorkban, egy étterem előtt égett rommá pár éve, mert napjainkig használatban volt. Egy jóindulatú járókelő cigarettát dobott bele. Így viszont olcsó vétel lett. Az autó szinte kész…épp csak a motor nem működik.

A hét minden napján reggeltől estig 1-2 alkalmazottjával szereli, restaurálja autóit. Most, hogy ott voltam, egy Ferrari Mondial, egy Rolls Silver Spur és egy Bentley Arnage volt terítéken. A Bentley alkalmi vétel volt: Californiai autó, kilopták a motorját!!…anélkül senkinek sem kellett – kivétel neki.  Kinyomoztatta egy floridai barátjával, hova tűnt az eredeti motor. Már az is megérkezett!

 

Imádja-gyűlöli autóit. Mint a nőket szokás: ha nincs, vagy van, egyre megy – szenvedés mindenképp. Megtiltotta ismerőseinek hogy újabbakat hajtsanak fel neki. 1500-2000 munkaóra és millió küzdelem, keresgélés áll egy kész autó mögött. Gyűlöli a ráfecsérelt energiát; de csakis az eredeti gyári állapot helyreállítása az elfogadható eredmény. Minden egyes csavar galvanizált, stb. Szédület. Azért meg van az eredménye: a 4 infarktus.

Amúgy egy végtelen egyszerű ember. Törött ablakú (de be van fóliázva!) 15 éves Audi 90-essel jár. Azt szereti. Tényleg! Mert azzal nem kell küzdenie, mint a többivel. Az csak úgy szolgálja őt.

A ’90-es Lamborghini Diablo-ban 2800 km van. 1300km volt az út a bolognai gyárból Bp-ig. Lapos, nem tud kihajtani vele a hepe-hupás utcából (szerintem nem is akar). Az azóta beletett 1500 km-t a garázsban előre-hátra járatva tette bele: mert havonta mozgatni kell, mert kenés nélkül a csapágyak, fogaskerekek rozsdásodnának. A felesége haragszik, ha arra ébred 3-kor, hogy a férje nem alszik mellette: felkelt, hogy gyönyörködjön a Lamborghinikben. Mert 2 van!

Stb.stb.stb.stb.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://drhalasz.blog.hu/api/trackback/id/tr36342576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.